Let’s Wine
Unfolding a new lifestyle to experience wine
A new image for the premium spatial design group
WACELLO’s brand identity starts from its core philosophy—to create optical beauty using different line proportions. WACELLO’s logo is created based on thin (1) and thick (3) lines in the proportion 1:3.
와셀로의 브랜드 아이덴티티는 선의 비례를 이용하여 시각적인 아름다움을 만들어내는 와셀로의 핵심 철학에서 출발합니다. 와셀로의 로고는 얇은 선(1)과 굵은 선(3) 2가지 라인으로 완성된 1:3의 비율을 기반으로 제작되었습니다.
Visual motif is the most powerful brand design element that delivers WACELLO’s brand identity. The proportion 1:3 is being used as an extended visual motif on diverse touchpoints with visual consistency.
비주얼 모티프는 와셀로의 브랜드 아이덴티티를 전달하는 가장 강력한 브랜드 디자인 요소입니다. 1:3의 비율은 와셀로의 비주얼 모티프로 확장되어 사용되며, 각종 응용 매체에서도 시각적으로 일관성있게 적용됩니다.
By applying WACELLO’s design language that reflects brand definition to various media, the brand can maintain its consistent brand image to its customers.
WACELLO의 브랜드 정의를 반영한 디자인 언어를 다양한 미디어에 명확하게 적용함으로써, 와셀로 자체 브랜드를 일관된 모습으로 고객에게 지속적으로 전달할 수 있습니다.
WACELLO’s brand website is designed and built with its brand message and philosophy on the forefront to effectively communicate who they are and how they work. The graphic motif—the proportion 1:3—is applied to the grid that became the basis of the website.
와셀로가 누구이며 어떤 철학을 가지고 프로젝트를 진행하는지 효과적으로 커뮤니케이션 하기 위하여 와셀로만의 메시지와 브랜드 철학을 담은 웹사이트를 제작하였습니다. 와셀로의 웹사이트는 그래픽 모티프 1:3 비율이 적용된 그리드를 바탕으로 제작되었습니다.